Tji fick du!

Nu är det bara fem-sex kilometer kvar plus upploppet (tänk er Stockholm Maraton och upploppet på Stadion). Känner mig ganska lugn, det känns om det faktiskt inte spelar någon roll om jag inte får det svarta bältet imorgon.

Det ändrar ju ingenting.

Jag känner mig lite nervös naturligtvis, men jag försöker hålla nerverna i schack med att tänka på alla de svåra saker jag har gått igenom utan att dö. Lite mörbultad av livet har jag ju blivit, men jag har rest mig igen och gått vidare. Lite tilltufsad, men starkare.

Så vad är en karategradering jämfört med allt det andra?

Visserligen har jag lagt ner mycket tid på träning, speciellt det senaste året, men det har ju varit också ett sätt för mig att hantera sorgen efter min Älskades död. Karateträningen har tvingat mig att fokusera på annat, dojon har varit mitt andningshål där sorgen inte har kunnat följa med in. Under löpträningen däremot har jag släppt sorgen lös, gråtit och svurit över Livet, där i skogen i min ensamhet, jag har förbannat allt och alla under mina löpturer, hatat, svurit och sprungit vidare.

Med träningen har jag kunnat kontrollera sorgen, inte låtit sorgen kontrollera mig. Så hur det än går är jag en vinnare.

Du tror du kuvar mig Liv?! Ha! Tji fick du!

6 Responses to Tji fick du!

  1. Thomas skriver:

    Jag håller tummarna för dig imorron!
    Fast egentligen behöver du nog inte det – du fixar din gradering alldeles på egen hand.
    Mushin!!

  2. Larsson skriver:

    Du är en vinnare.

  3. Soulsister skriver:

    Håller tummar och tår för min favorit Ninja (känner förvisso inga andra, men hade jag gjort det hade du ändå kommit högst upp på listan!).
    Lyckospark där bak!

Kommentera

