En ny tid väntar!

Jag har de senaste veckorna varit väldigt svettig till och från – det har jag naturligtvis tillskrivit min träning, jag har ju inte gjort så mycket annat än tränat och då blir man ju lite svettig.

Men under den här veckan har jag märkligt nog helt plötsligt varit genomsvettig med blossande kinder, utan att gjort något annat än suttit vid bordet. Först en värmekänsla i ansiktet, som när man rodnar, därefter fullkomligt genomsvettig på ett par ögonblick, ända in i hårbotten. Då mina yngre (mindre vältränade kollegor) inte har haft liknande symtom har jag dragit slutsatsen att det inte är temperaturen i lokalen som är orsaken heller, trots att det är sommar.

Jag har anlänt till klimakteriestadiet i mitt liv.

Kroppens hormonsystem lägger om sig lite, för att jag inte ska kunna reproducera mig mera. Smart, då kvinnans ägg faktiskt är färdiga redan vid födseln, vid 50-årsålder är de gamla och skruttna och duger inte till att skapa nytt Liv längre.

En ny tid väntar – det ska bli spännande att upptäcka en ny kropp och jag säger;

Välkommen Mitt Nya Liv!

7 Responses to En ny tid väntar!

  1. Soulsister skriver:

    Härlig inställning!

    • Ninja Ister skriver:

      Det gäller att välja sina krig – och i det här fallet är det inte så mycket jag kan göra, bara hänga på. Då är det lika bra att hänga på med liv och lust och se det positiva i det.

      För visst är det lite spännande också, allt kroppen gör med en!

  2. SvavaValkyrie skriver:

    Ja, och så får du skänka ditt jätteförråd med feminina produkter till dottern… Tänk vad plats det ska spara!

  3. Christine skriver:

    Det sägs att vi som ligger i o tränar har det lindrigare, o jag kan bara skriva under! Det behöver inte va ett problem! Heja kroppen!

  4. Tant Otto skriver:

    Det är bara att acceptera och följa med på livets (kroppens) spännande resa…man går in i en annan fas i livet .. 🙂

Kommentera

