Sparat pengar igen!

Idag har Dottern varit och skrivit in sig på skolan, de hade inte varit så trevliga på skolan idag, hon var lite putt när hon kom hem.

Därefter åkte vi iväg till LA Fitness och hon köpte sig ett halvår, jag och Amerikanen fick var sin frivecka på köpet. Gymmet var fantastiskt stort – löpband, crosstrainers och trappmaskiner i rader och ett gym som hade allt. Hon kommer att stortrivas där, det är jag säker på.

Jag tog en löptur på löpbandet, bara 3 miles, men alltid något. Jag hade stora problem att förstå vilken hastighet jag skulle sätta apparaten på, jag fick pinna på bra innan jag förstod att 6 mph var min vanliga takt, ungefär… tror jag. Det kändes så i alla fall.

Sen tog vi en riktig pengasparar-runda; in på Kohl’s och shoppade lite toppar och blusar – vi sparade hela 63$ i en enda affär! Så Dotterns skor i nästa affär var i princip gratis och maten vi inhandlade på en trevlig affär, Sunflower Market, kostade bara en spottstyver. Och till Dotterns lycka hittade vi riktig mat där – både fet yoghurt, ost och mjölk. Det är annars svårt att hitta någonting som innehåller fett här, allting är low-fat eller non-fat, förutom människorna förståss.

I morgon blir det en sväng till gymmet och kanske, kanske hinner vi med att få lite pedikyr också. Får se hur mycket vi orkar med.

4 Responses to Sparat pengar igen!

  1. zoocom skriver:

    Vad fasen, är du Over There. Det har jag missat (undrar vad mer jag missat i livet, djupt fundersam). Det blir till att läsa bakåt så jag kommer ikapp.

    Ha det trevligt, gör inget dumt, kom ihåg att Arizona består av republikaner, drick riktiga Bud´s.

    /Ken, gäst på ZOO

    • Ninja Ister skriver:

      Haha. Det är inget du har missat, det räcker att du läser dagens inlägg, de före och efter kommer att vara ungefär likadana.

      Jag ska inte göra någonting här, bara vara.

  2. Islandsmamman skriver:

    Fettet verkar vara konstant. Antingen äter vi det eller så får vi det på höfterna om vi INTE äter fettet. 😉

    Jag äter det hellre, hehe.

Kommentera

