Bara vara semester

Började dagen med ett löppass på LA Fitness, hade tänkt springa i 60 minuter men det blev bara 30. Hade faktiskt ingen lust att springa mer idag. Löpband är ju så mördande tråkigt och kroppen är rätt trött. Jag har svårt att motivera mig till några stordåd nu, det kanske är så det ska vara ett tag. Jag tänker vila hela denna månad – dvs inte göra mer än jag har lust till, inte pressa, inte prestera.

Efter löppasset åkte vi till LaMar’s och köpte underbara donuts – min var full av härlig. söt blåbärssylt och med något sockrigt ovanpå. Jag fick nästan i mig hela munken!

The Pool har utnyttjats idag också, det känns som om min rygg har sett för mycket av solen idag så resten av dagen tillbringas nog inomhus, drickandes diverse kalla drycker.

Det är riktigt skönt med bara-vara-semester. Inte behöva åka och se en massa, inte behöva uppleva en massa. Bara vara.

2 Responses to Bara vara semester

  1. Ken skriver:

    Bara vara är ett mycket bra recept för att vila. Man vilar framförallt skallen. Jag har ”bara varit” på många ställen i världen, så nu funderar jag på att turista i någonstans i landet som jag aldrig sett (sverige).

    • Ninja Ister skriver:

      Sverige har jag sett rätt mycket av, har bilsemestrat lite överallt, precis som i Finland.

      Förra gången vi var här i Phoenix ”gjorde” vi alla måsten här. Så det är skönt att bara vara.

Kommentera

