PC eller iMac, det är frågan

Vaknade efter 16 timmars sömn och gick igenom posten som inkommit under frånvaron. Bara trevlig post; skatteåterbäring, ICA-check och info om att nu dras fiber in i huset och jag kommer att kunna köpa 100/10 Mbit för en spottstyver!

Enda problemet är att de rekommenderar en dator som är högst 3 år gammal för att kunna utnyttja fibernätet till fullo. Ingen av mina datorer är yngre än 3 år så det blir till att investera i en ny. Och jag funderar, funderar och funderar.

Ska jag ge mig in i fruktvärlden och investera i en iMac? Det vore ju faktiskt att spara pengar eftersom jag kan ersätta två burkar med en. Jag skulle också slippa burkarna och få en snygg sak på datorbordet, vilket man inte kan med PC. Och kan sälja (okejdå, skänka bort) mina gamla skärmar och datorer. Eller ska jag bara inhandla en ny, mera kraftfull PC? För det blir ju onekligen billigare.

Hur skulle du göra? Ge mig råd i denna svåra fråga! Ekonomiska argument är naturligtvis välkomna, ni vet ju hur sparsam jag är.

8 Responses to PC eller iMac, det är frågan

  1. Badaren skriver:

    Säger bara iMac!

    *ser klok ut*

  2. Andreas skriver:

    MacBook (Air?)

    • Ninja Ister skriver:

      Jag ska ha en stationär dator. Sen blir det nog en MacBook eller iPad, eller bäggedelarna.

      Men det bara förutsatt att jag inhandlar en stationär först.

  3. Virknålen skriver:

    Vi har både ock 🙂 Vi kör på en iMac, en PC och en iPad…och varsin iPhone också 😀

    Jag trodde att det skulle ta tid att lära om sig från PC till Mac, men det var ingen fara, det enda jag saknar till fullo på Macen är ett bloggverktyg liknande Windows Live Writer.

    • Ninja Ister skriver:

      Lära om tror jag blir det minsta besväret – jag har knappat på några Mac:ar i mitt liv.

      Det är mera funderingar på om jag ska satsa helt eller inte. Det lär ju i sådana fall bli även en iPad och annat smått och gott från Apple.

  4. onth3 skriver:

    Ja, det är ju den ständiga frågan. Som typ Saab eller Volvo (fast det verkar ju lösa sig på sitt eget sätt…hm)

    Jag är ju PC-person, tycker Mac verkar instängt och omständligt.

    Å andra sidan är jag inte så speciellt orad av datorer öht, finns så mycket annat och roligare att leka med.

    Blev du klokare av mitt svar? Förmodligen ínte, fattade knappt själv vad jag svamlade om.. haha

Kommentera

