Tvättstuga halva dagen

Inte en blund inatt, det omvända dygnet sitter kvar. Låg och läste bra länge och sedan var det tji att somna. Vid fyra-tiden gick jag upp och gjorde frukost, en liten bacon-omelett. Nu har jag hunnit läsa morgontidningarna, lyssnat på nyheter på radion och det är snart dags att gå ner till tvättstugan. Jag kommer att somna som en stock efter att jag har lagt tvätten i maskinen.

Tur att vi har tvättstugan en halv dag åt gången, jag behöver inte plocka ur mitt förrän till klockan 14.

6 Responses to Tvättstuga halva dagen

  1. SvavaValkyrie skriver:

    När jag reste mycket till Kina fick jag in jetlag-hanteringen rätt bra efter några gånger. Nu är iofs varje människa olika, men jag kan ju berätta vad som funkade för mig:

    1. Drick kaffe (i normala mängder) från det du vaknar till en kopp efter lunch – sedan inget mer.
    2. När man åker österut: Börja läggningen tidigt – varva ner redan 6-7. Lägg dig 8-9 med en bok. Läs tills du somnar.

  2. Ken skriver:

    Det gick på TV något om hur man skulle göra, F1-förarna har problem med det när de åker mellan olika kontinenter och alltid måste vara pigga.

    Jag har aldrig haft några problem.

    Men vad jag skulle säga var att köp inte Söder- och Östermalmsmorden av Lars Bill Lundholm, de har jag. Lådjäveln.. ja.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag brukar inte ha problem, det har jag inte nu heller. Jag vet att om jag inte sover en natt, sover jag garanterat nästa natt.

      Jag ska inte köpa dom.

  3. Kyrksyster skriver:

    Det är bara att bita ihop och vänta ut…

Kommentera

