Det blev bra till slut

Idag har jag varit i Boulognerskogen – jodå, vi har en sådan i vår stad, det är inte bara i Paris och Skövde det finns Boulognerskog. Jag skulle vara representant för karateklubben under dagen, jag pratade med klubbens huvudtränare och funderade lite på vad jag skulle ha med mig, vad jag skulle säga och annat lite praktiskt, vi kom fram till att jag nog inte behövde gin (karatedräkten). Jag hade tagit semester hela dagen, tänkte att det kunde ju bli kul att snacka med ungar om karate, såg fram emot en lugn och trevlig dag.

Vad vi inte hade förstått var att vi skulle ha kom-igång-träning, klassvis för ungarna. De kom, en klass i taget och förväntade sig 40 minuter karateträning. Som tur var hade jag gin med mig … för jag fick leda 6 pass med karate på det blöta gräset, sista passet i regn. Fötterna i tunna skor i det blöta gräset, tunna yllestrumpor dock vilket gjorde att inte fötterna frös till is de första passen trots att de var genomblöta. Naturligtvis halkade jag och sträckte vänster vad ordentligt, nu haltar jag igen.

Ett pass efter lunch var det dags för mig att dra mig därifrån till jobbet, jag hade en teamträff med patient + två andra vårdgivare inplanerat så jag fick lov att gå in trots semesterdag, det är svårt att ändra en tid som är planerad flera veckor i förväg. Jag cyklade till jobbet i ösregn, regnstället hjälpte inte mycket, turligt nog har jag arbetskläder på jobbet så det var snabbtorkning och byte till torra kläder, mina skor kom jag inte åt i det låsta skåpet (nycklarna hemma)  så jag fick gå i kollegans 43:or, barfota. Naturligtvis hade patienten lämnat återbud, så där satt vi, tre vårdgivare med en timme avbokat för ingenting.

Det kändes riktigt lugnt, trevligt och meningsfullt att cykla till dojon på kvällen och leda en grupp ungar som redan kan en hel del karate.

2 Responses to Det blev bra till slut

  1. Linda Mpili skriver:

    Bolougnerskogen. Ryser.
    Så hette skogen i Skövde under 6h. Den där jäkla backen de hade alltså…. jäkla backe!!!

Kommentera

