Invalidiserad igen

Gårdagens närapå tre timmar karate har värkt i knät hela natten, idag kan jag knappt stödja på den. Nu blir det vila, vila, vila i en vecka. Skulle egentligen varit med idag också men jag tror inte ens att jag klarar av att cykla dit och ta bilder, så pass illa är det. Det blir till att ligga i soffan med benet uppe och se lite filmer – Kill Bill är bra när jag känner mig eländig. Jag hoppas knät är i ett skov bara, att det snart är bra igen. Det kan ju vara så med artrosknän.

Pratade lite med den Högt Graderade från Huvudstaden om graderingen i Malmö i sommar och nämnde att jag kände mig riktigt nöjd med min fight, jag var ju mest orolig för den, men tyckte att det gick riktigt bra då jag fick en bra motståndare. Jag nämnde vad hon hette och han visste direkt vem hon var – det är ju hon som kom tvåa på Paris Open i år och på fjärdeplats i VM förra året… häpp!  Jag har gått en match mot en 24-årig VM-tjej! Och jag fick inte alltför mycket stryk.

Så det gör inget att knät värker.

2 Responses to Invalidiserad igen

  1. Soulsister skriver:

    R.E.S.P.E.C.T.

    jag berättade om dig på jobb för en kollega som är medlem i Trelleborgs Shotokan Karate, han hade minsann hört talas om dig och nu var andra på honom att han skulle ta sitt svarta 🙂 Good news travel fast!

  2. Ninja Ister skriver:

    Haha! Om tanten från Gävle klarar svart, bör andra också kunna göra det …

Kommentera

