Torrbollar – studsa iväg!

Registrerade mig på en datingsajt … tänkte att det skulle vara roligt att få kontakt med nya … män. Det är en sån där seriös sajt där man får fylla i vad man själv har för intressen och vad man önskar att ens tilltänkta har för intressen. Vilka töntar jag får som förslag:

Man 55 år, gillar att springa i skogen, träna på gym och läsa böcker.
Man 58, älskar att gå på bibliotek, ta en joggingrunda efter jobbet och gärna lite gympa ibland.
Man 53, ultralöpare som gillar att koppla av med en bok.

Jag har tagit bort min profil nu. Vill inte bli kontaktad av torrbollar.

15 Responses to Torrbollar – studsa iväg!

  1. Linda Mpili skriver:

    hahaha!

    Men på riktigt, bortse från haha, det är nästan dumt att fylla i alla intressen osv. Vem vill träffa nån som är likadan? Skulle bli galen om min partner sprang omkring hela tiden och bloggade. Vafan.

  2. Linda: Fast det vore väl ballt om han kunde blogga MEDAN han sprang? Du gör ju bara en sak i taget, menar jag.

    Annars håller jag med, att ha exakt samma intressen är bara fånigt.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag bloggar ibland när jag är ute och springer, har till och med lagt upp en liten videosnutt om det en gång i tiden… det är väl ingen konst!

      Men jag vill ju inte ha en ölpimplande soffidrottare heller…

  3. Ister: Det där var seriöst den mest intressanta, roliga och minst sinnessjuka svenska film jag har sett sedan typ 80-talet. Så säger de att amatörer inte kan skapa film. Jag ser hellre den filmen 200 gånger i rad än någon av ”kvinnor som hatar män”-filmerna (nej, inte felskriven titel).

  4. Yup. Och jag HATAR svensk film. Jag vill skada svensk film fysiskt. Det är få företeelser som jag har ett så renodlat förakt mot. När svenska filmare går ut i tidningarna och gråter för att fildelningen riskerar att göra dem arbetslösa gråter jag av glädje, och funderar på att bjuda kollegorna på tårta. Tyvärr har deras löften aldrig infriats.

    Nåja, utan någon tv slipper man ifrån eländet tämligen effektivt. 🙂

    • Ninja Ister skriver:

      Haha… du hade passat bra ihop med min Älskade. Han HATADE svensk film. Han fick ont i kroppen av svensk film, sa han.

      Jag försökte titta på just Män som hatar kvinnor med honom, men jag var tvungen att sätta mig ensam, med hörlurar. Han gnällde HELA tiden.

  5. Ken skriver:

    Jag gillar Kvinnor som älskar män-filmerna, äntligen svensk film med lite action. Böckerna var bra de med, annars och lite till så är inget bra. Jo vad hette den nu, ”Lust och fägring stor” underbar film.

    Nå jag har även sett dina verk, Nykvist skulle ha applåderat, hajenversionerna är oslagbara.

    Dejting? Jaja..

  6. Ken skriver:

    Tillägg för bloggens kritiker, bästa filmer: Stalker och 1900. Googla gärna.

  7. kyrkis skriver:

    Den filmen var bra! Säger allt!!!

    Min barndomskompis som blev ensam för några år sedan efter ett 23 år långt äktenskap berättade om sina vandringar på dejtingsajterna. Det hon konstaterade var att alla män ville ha lammkött. Skulle hon vara intressant så var det för herrar 70+… så då fick det vara.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag tänker inte regga mig på fler sajter. Det är rätt trivsamt att leva själv.

      Möjligen kan någon trevlig herre få följa med och titta på mina etsningar någon kväll, men mer blir det nog inte.

  8. Thomas skriver:

    Jag fattar inte, kanske är lite korkad?
    Varför skulle de vara torrbollar? De tre meningarna säger ju ingenting, annat att de gillar att träna och läsa?
    Är det nåt mellan raderna jag har missat?

    • Ninja Ister skriver:

      Jag kom på att jag inte alls vill träffa lika nördiga människor som jag själv är. Träna och läsa – det är det enda jag gör, hur kul är man då?

      För den delen kom jag på att jag inte ens vill träffa någon just nu. Jag klarar mig alldeles bra själv!

Kommentera

