Bokinskaffning

Har surfat runt på lite olika sajter – Stadsbiblioteket i Gävle, Bokus och Adlibris. Det är hemskt enkelt att ladda ner böcker från alla tre sajterna. Mest förmånligt är det naturligtvis på biblioteket – 0 kr kostar det att låna e-böcker. Då får man ha dom i 28 dagar i sin dator, sen försvinner dom … eller rättare sagt, blir oläsbara. Men inom 28 dagar hinner jag ju läsa hur mycket som helst, speciellt om jag dessutom har en kopia på min mobil … då har jag ju boken med mig överallt – för utan mobil finns jag ingenstans.

Betalar man och laddar ner från köpsajterna, då finns ju böckerna kvar, men de kostar lite. Faktiskt lite för mycket, tycker jag. Fast använder man kortet så känns det ju inte som om man köper böcker. Så det räknas inte in i bokbudgeten – dit räknas endast fysiska böcker inhandlade i en boklåda med kontanta medel. Därför bär jag sällan kontanter.

Förresten, jackan som jag inhandlade på Intersport för ynka 700 kr höll utmärkt i 15 minuters cykeltur i regnet, precis som skorna som jag skaffade där.

6 Responses to Bokinskaffning

  1. Å, nu kom jag på. Du tipsade om nån författare förut som också är löpare. Japan får jag för mig. Vet du vem jag menar? Måste köpa nya böcker…

  2. Lennart skriver:

    *noterar hennes senaste knep för att spara pengar*

    ”Använda kort”.

  3. Tack. Internet är ett utmärkt sätt att spara pengar. Man handlar lite. Glömmer bort. Blir överraskad av paketen. Och märker inte att man betalt nåt!

Kommentera

