Expressen eller Aftonbladet?

Jag har levt utan morgontidning över ett år.  Då vi skaffade oss smartphones med mobilsurf beslutade vi att inte ha papperstidning på morgonen. Jag tog visserligen en 10 veckors provprenumeration för 100 kr på ena av våra två morgontidningar (Gefle Dagblad och Arbetarbladet) men det räckte ju bara 10 veckor. Nu har jag börjat sakna tidningen, speciellt under veckosluten, det är inte riktigt samma sak att läsa deras nätversion som inte innehåller allt som står i papperstidningen. Visserligen har de fullversion på nätet också, men det kostar nästan lika mycket som papperstidningen.

Så jag funderar allvarligt på att åter ta en prenumeration. Men vilken av tidningarna ska jag välja? GD:s ledare får mig att tugga fradga ibland, Arbetarbladets nyhetsbevakning har lite för mycket traktorbevakning för min smak.

Besvärlig fråga att ta ställning till. Jag har funderat flera dagar nu, men kommer inte till beslut. Ena dagen tycker jag att GD nog ändå är lite mer i min smak, men det är f-n inte trevligt att bli ilsken vid frukostbordet. Arbetarbladets ledarskribenter, speciellt de kvinnliga, har jag däremot alltid kunnat förstå och får ofta nya infallsvinklar på dagsaktuella händelser.

Så nu står jag där, precis som Gösta Ekman

10 Responses to Expressen eller Aftonbladet?

  1. Thomas skriver:

    Traktorbevakning – självklart!!!
    Vad kan vara bättre?

  2. Anna skriver:

    Jag har helt slutat prenumerera på papperstidningar av den anledningen att tidningsbudet vägrar att levera den i min brevlåda, utan i stället lägger den på golvet nere vid porten, hur många gånger jag än klagar på detta…

    • Ninja Ister skriver:

      Lägger nere vid porten? Då är det ju inte morgontidning. Jag skulle också vägra ha tidning då. De får allt bära upp den ända till dörren.

    • Anna skriver:

      Nä jag vill gärna läsa tidningen icke-påklädd tillsammans med kaffet i sängen som det första jag gör, så det funkar inte för mig heller.

  3. Kän ijän skriver:

    Tips: ”Ljus i Öster” är gratis, iaf så har jag fått den i flera år. Annars har jag numer bara en prenumeration, DNs månadstidning. Mycket bra, den tar upp sånt som inte är direkta nyheter men berör hela världen. Har faktiskt sparat en lunta, de går att läsa när som, men är bra på toa. Skickar upp den någon gång. Inte toan, tidningen.

    Sa jag mycket bra? Jag menar utomordentligt bra.

    • Ninja Ister skriver:

      ”Ljus i Öster” låter som en …hmmm.. andlig tidning. Jag har haft DN ibland, bara veckosluten, men jag hinner inte läsa den i alla fall.

      Jag står i valet och kvalet nu. Ska bestämma mig till ikväll.

  4. lilysummers skriver:

    Jag vet faktiskt inte vilken som är bäst, har dock insett att de alltid har med olika saker om samma historia 😉 Så gå på känsla.

  5. lilysummers skriver:

    Jag tror du gör ett bra val 🙂

Kommentera

