Paus i framgångsrikt slutande

Det här med sluta snusa. Det går inte så bra. Inte alls bra skulle jag vilja påstå eftersom jag precis nu, i vardande stund, sitter med en prilla under läppen.

Jag körde med plåster första dagarna och tuggade tuggummi så käkarna värkte, därefter köpte jag små munsönderfallande tabletter med nikotin i. Plåstret ger ungefär 1mg nikotin/timme, pillren är på 1,4 mg styck. Sen blev jag rekommenderad Zonnic mint, munhålepulver i portionspåsar, av apotekspersonalen. Munhålepulver i portionspåsar är alltså 4 mg nikotin i en vit påse som ser ut som snuspåse. En vanlig snuspåse innehåller ungefär 8,7 mg nikotin. Jättebra idé, eller hur? Att köpa munhålepåsar på apoteket med halva styrkan nikotin och 15% dyrare än vanligt portionssnus. Så senaste veckan har jag suttit med minst två sådana små påsar i munnen och sugit på tabletter.

Igår hittade jag en dosa snus i kylen. I morse bestämde jag mig. Just nu är det inte tillfälle att sluta.

Jag ser inte detta som ett nederlag, bara en liten paus i framgångsrikt slutande.

12 Responses to Paus i framgångsrikt slutande

  1. Ken skriver:

    Några behov måste man ha, snus är ett bra behov t ex. Tänk så trist det blir annars, du skulle förfalla till att bli en tråkig vardagssvensson som vill ha förbud på allt. Tänk på kaffet, det är gott med en prilla efteråt. Tänk kvinna tänk!

  2. Andromeda skriver:

    Det borde vara billigare att köpa diverse nikotinpreparat på apoteket. För övrigt har du har rätt inställning tycker jag 🙂

  3. Camilla skriver:

    Jag skrattade så tårarna rann!
    Har hört av min make att det är djävulskt svårt att sluta snusa.

  4. Thomas skriver:

    Fast om du liksom drar ut på slutandet, så är du ju så mycket bättre på att sluta. Liksom att sluta på en högre svårighetsgrad.
    Svart bälte i att sluta snusa??

    • Ninja Ister skriver:

      Vilken lysande idé! Svart bälte i slussnutandet! Och som alla vet – för att bli bra på något måste man utföra det sisådär 10000 gånger.

      Jag börjar genast träna på allvar.

  5. Larsson skriver:

    ”Ett avslut är ju bara att stänga en dörr så står dig tusen och åter tusen bussar färdiga att ta dig med på nya äventyr: knark, mat, alkohol, ciggisar mm mm i det oändliga. Du har helt enkelt vunnit ett litet simpelt missbruk iform av snus!”/gammalt bloggordspråk

  6. Larsson skriver:

    Sex? Vem f-n missbrukar siffror?

Kommentera

