Svårt att lyckas med chokladtryffel

Chokladtryffel LCHF

1 dl grädde kokas upp
100 g 90% choklad smältes i
(1-2 msk sukrin för de som vill ha lite mer sötma)

Häll i små muffinsformar och ställ i kylen ett par timmar för att stelna.

Det där på slutet är svårast. Idag var den sista av mina chokladtryfflar nästan stelnad.

4 Responses to Svårt att lyckas med chokladtryffel

  1. Islandsmamman skriver:

    Mmm.

    Har precis gjort en Airams chokladkaka som står i frysen. Den ska jag bjuda mina arbetskamrater på imorgon. 🙂
    (Vilket gör att jag inte kan smuggla mig till en smakbit, hehe)

  2. Virknålen skriver:

    jag brukar hälla upp tryffeln i små glas (typ snapsglas), ställa kallt nån timme och dekorera sen med färska bär (hallon är godast enligt mig) och servera som efterrätt 🙂

  3. Ken skriver:

    Säg att den hänger på bästa plats annars får du stryk.

    *springer utav helvete*

Kommentera

