Drar in på utgifterna

Väninnan som följde med idag som ekomoraliskt stöd sa precis de rätta orden; Åh, skitsnygga boots!, … handsydda …kvalité! och Vilken läcker jacka…den kommer du att ha nytta av i vinter… så skönt lurv runt kapuschongen.  Hon känner mig sedan dryga 30 år tillbaka så att hon vet precis vad som ska sägas. Så jag inhandlade en jacka och ett par boots, sedan tog vi en långfika och pratade trevligheter en stund.

Glad över att kommit så billigt undan (bara en jacka!) slank jag in i en annan affär i väntan på bussen och vad hittar jag väl där? Jo, ett par skor som var exakt sådana som jag har letat efter (utan att ha vetat om det). Så jag drog kortet igen och tog en promenad istället för att betala 25 kr för bussbiljetten, det gäller att dra in på utgifterna!

4 Responses to Drar in på utgifterna

  1. Christine skriver:

    Du e så rackarns förståndig så man bara baxnar!

  2. Anna skriver:

    Rätt tänkt säger jag också. Annars låter det som en synnerligen trevlig eftermiddag…. säger jag som också tycker det är väldigt trevligt att inhandla nödvändiga klädesförnödenheter ibland, även om jag naturligtvis avskyr att ”shoppa”.

Kommentera

