Skulle ju handla choklad

Tog en sväng ner till stan i eftermiddag. Hade en plan på att inhandla choklad, nylonstrumpor och snus. Tänkte slå alla flugorna på smällen och  bara shoppa i en affär – där Chocolaterian ligger, den var liksom prioritet ett.

Naturligtvis var just den chokladen jag skulle ha slut för veckan (71% choklad utan tjafs i) hon skulle tillverka nytt i helgen så i början på nästa vecka finns det igen, men några praliner hade hon som jag kunde tänka mig att köpa. Därefter tog jag sikte på butiken med strumpor, men på vägen såg jag så vackra stickade tröjor i rätt färger, så jag var tvungen att slinka in i butiken brevid. Och de hade bra priser på mycket, det blev en stor kasse som följde med mig ut.

I strumpbutiken hade de precis fått in underkläder i äkta silke och jag har ju länge saknat en långärmad svart silkesundertröja, dessutom fick man 100 kr rabatt om man handlade för över 500 kr. Självklart såg jag till att rabatten blev utnyttjad. Snuset hittade jag i kiosken och så var jag klar.

På måndag ska jag inhandla choklad.

6 Responses to Skulle ju handla choklad

  1. Andromeda skriver:

    Du verkar ha haft en superlyckad shoppingtur med tanke på att du bara skulle ha choklad 🙂

  2. Christine skriver:

    Hitta INTE mer snus, Ister! Lägg band på dina lustar, o shoppa ENDAST choklad o tröjor!

  3. hatamej skriver:

    Jag har två olika sorters snus som jag garanterar att du inte smakat. Näringsinnehåll: 12 mg/g respektive 22 mg/g. Lagom kick efter kaffet.

    Skickar upp smakprov till veckan.

Kommentera

