Synd om mig

Igår slog kroppen till; ont i halsen, ont i kroppen och en förlamande trötthet. Jag sov elva mardrömsfulla timmar inatt, svettig och frusen om vartannat. Nu gör det ont i kroppen för att jag har legat så länge, men jag orkar inte riktigt vara uppe, benen känns vingliga.

Katten terroriserar mig genom att försöka lägga sig så nära mitt ansikte som möjligt – det är inte kul att ha morrhår i näsan. Han, katten, har någon slags svalg-dysfunktion eftersom han dräglar så fort han ligger och spinner. Han kan inte svälja saliv när han spinner, utan dräglar läskigt, det droppar ner på kudden. Det går väl och fixa, tänkte jag och hade papper i beredskap för att lägga på kudden. Men det hjälper inte. För när han har dräglat en stund, då nyser han. Det är inte roligt att bli duschad i ansiktet med kattdrägel.

Synd om mig. Det är det.

8 Responses to Synd om mig

  1. Anna skriver:

    Min kompis katt dre(?)glade också när han blev klappad.
    Annars tycker jag du ska inse det praktiska med att slippa slösa vatten på att duscha utan kan låta katten ombesörja dina duschar.
    En av mina katter kräver att få slicka mig i hela ansiktet och hårbotten varje kväll, vilket gjort att mina kostnader för tvål och schampo minskat betydligt.

  2. klös i ösregn skriver:

    attan ..sjukan som går verkar ha gått över dalgränsen…den verka sitta i 4-5 dagar rejält har jag hört …krya på dig

  3. Christine skriver:

    Sympati härmed skickad till dej, o Ister! Är dock själv hellre med förkylning än katt…
    Jag kan karata lite för dej också ikväll! Blir det bra, tror du? Jag kan sparkas rätt hårt faktiskt!

  4. Lennart skriver:

    Hm, jag vill minnas att nån, kommer inte ihåg vem, skrev en kommentar hos mig om att… *tänker intensivt* …smärta skulle vara en högre form av… njutning, eller nåt.

    Det kan kanske vara en tröst…

Kommentera

