Piggnar till?

Att sova med feber är förenat med en massa mardrömmar; jag fryser i snön utanför huset för jag hittar inte dörren, nästa dröm hittar jag inte ut från den varma duschen… konstiga varelser bebor mina feberdrömmar och märkliga ologiska beslut tas hela tiden. Usch. Men febern har gått ner nu till det modesta 37,8°. Visserligen med hjälp av lite febernedsättande, men jag orkar inte med feber längre. Jag brukar undvika febernedsättande då jag är övertygad om att febern är kroppens sätt att göra sig av med ovälkomna virusar och bakterier, men nu känns det som om halsonda har släppt och jag kan svälja annat än vispad grädde, fil och smält choklad.

Hela veckan (okej, i måndags jobbade jag) har gått åt att ligga på soffan eller i sängen och glo på teve. Kill Bill 1&2, Matrix och otaliga dåliga eftermiddagsprogram har jag sovit mig igenom. Det är så att jag längtar efter att börja röra på mig, men inser också att än är jag för svag för en löptur… det får räcka med en cykeltur till affären för att inhandla nödvändigheter.

Får se hur det går att duscha först. Jag kanske piggnar till av bara den när jag får rentvätta håret igen!

8 Responses to Piggnar till?

  1. Islandsmamman skriver:

    En dusch kan ibland vara rena mirakelkuren! 😉

  2. ninapinas skriver:

    När man är sjuk inser man hur jäkla skönt det är att vara frisk.
    Något som man inte alltid reflekterar l´över, utan bara tycker är självklart.

  3. BeBest skriver:

    En dusch och allmän uppfräschning bukar få en att känna sig pigg men det är ett bedrägligt tillstånd. När adrenalinet lagt sig är man rätt svag igen. Ta dig inte för mer än att du orkar hem igen!

    • Ninja Ister skriver:

      Jag tog mig fram och tillbaka till affären, men det blev en till dusch – jag blev genomsvettig av cykelturen.

      Nu ska jag vila resten av kvällen.

Kommentera

