Fail fail fail

Helt slut efter en slitsam arbetsdag. Har inte varit mitt bästa jag idag, men det kändes som lite för mycket idag. Proffsigheten försvann helt plötsligt och jag blev förbannad. Det känns inte alls bra, det ska bara inte hända. Jag har jobbat så pass länge med människor att jag ska bara kunna  fixa skäll och gnäll utan att reagera med ilska tillbaka. Men jag blev arg och uttryckte mig icke-proffsigt till en patient. Jag började förklara och skapa skuld … eller rättare sagt fick jag patienten att känna att hon var till besvär, medan jag minsann vände ut och in på mig för att tillfredsställa henne, hon minsann skulle vara tacksam över att jag behagade ge henne en tid.

Visserligen hade hon stora krav, antingen före 9 eller efter 15, inte manlig sjukgymnast och inte på vissa veckodagar. Men ändå. Antingen har jag en tid att erbjuda eller inte. Väljer jag att ge henne en tid som egentligen är reserverat åt något annat, då är det mitt problem, inte hennes.

Fail. Fail. Fail.

6 Responses to Fail fail fail

  1. Lennart skriver:

    Det där kan hända den bästa, för det har hänt mig också…

    *sparkar i gruset och tittar ner i marken*

  2. Islandsmamman skriver:

    Oh, vi HATAR när Martyren gör entré. Hon kan ligga i dvala hur länge som helst och plötsligt är hon där. ”Jaaaag offrar mig kan du inte vara liiiiite tacksam i alla fall?”

    HATA Martyren!

  3. CRUELLA skriver:

    Ähh, va fan, man är inte mer än människa…

    Ser att du har mig i din blogglista men jag har flyttat. Här kommer länk om du händelsevis vill kika in någon gång:
    http://cruellasblogg.blogspot.com/

    Kram!

Kommentera

