Se bra ut igen?

I morgon ska jag iväg och testa progressiva linser… det vore kul att kunna läsa lite även med linser på, det är så jobbigt när jag går i affären med linserna – då måste jag försöka skjuta iväg linsen med fingret så att jag ser vad som står på innehållsförteckningen.  Och så svider det så förbaskat i ögat om man precis innan har stoppat in en snus i munnen och petar på linsen utan att ha tvättat händerna emellan, dessutom blir ögat gärna lite rött och tårarna bara sprutar ur det då.

Glasögon då, säger den vise. Men inte när jag tränar, varken vid karaten eller löpningen. Och jag handlar ofta direkt efter träningen, det ligger en mataffär på vägen hem. Och det är faktiskt skönare med linser på hösten och vintern, slipper immiga glas och kylan av bågarna mot näsan.

Så det är inte bara för syns skull jag vill ha progressiva linser, jag vill kunna se bra ut också.

4 Responses to Se bra ut igen?

  1. Christine skriver:

    Ja, sicket besvär med dom där ögonen…
    har precis fixat mej prog. glasögon o en ny värld öppnade sej. Skönt att slippa leta efter dom förbaskade läsglasögonen. Lycka till!

    • Ninja Ister skriver:

      Jag ville inte ha progressiva glasögon, de är så himla dyra. Men jag vill kunna läsa lite när jag har linser.

      Nu ser jag nästan bra på alla håll …

  2. Ökenvind skriver:

    Jag är så gammal att det snart är dags för rullator och då behöver man inte se något alls, har jag lärt mej genom närkontakt av nämnda fordon.

    De borde reflexmärkas, förses med alarmanordning och endast få framföras av raska pensionärer, inte av sura gamla kärringar med rapp käft och tung handväska.

Kommentera

