En njutningsfull dag

Äntligen kom jag ut på en löptur igen! Det är ju 14 dagar sedan jag var ute senast, jag har ju haft en febervecka följt av ännu en vecka med halsont. Och jag springer inte när jag har ont i halsen. Men idag bestämde jag mig för att det var rätt dag att återuppta löpningen.

Jag satte på mig Lonesome-västen (som jag numera kan dra igen dragkedjan på, förra vintern fick jag lov att haka fast den med säkerhetsnålar i tröjan, den räckte liksom inte runt!) snörde på mig mina Asics och klickade igång Runkeepern men stängde av coachingen, bestämde mig för att ta en kort tur i lugn takt, lite med tanke på mina en aningens stumma ben efter onsdagens karatepass. Det blev närapå 8 km i lugn takt, det var så vackert och det var så fantastiskt skönt att springa utan att tänka på tid och hastighet så det var med lite våld jag styrde fötterna hemåt från Boulognerskogen – det kändes som om jag kunde ha fortsatt hur länge som helst! Jag sprang faktiskt 2 x 100 meter intervaller också, bara för att jag hade lust och ville springa lite fort! Men jag vet att jag bör ligga under milen, annars kommer knät att svälla upp igen. Lite hälta får jag nog räkna med, men det botas rätt lätt med några Voltare.

Resten av kvällen kommer jag att ligga i soffan och göra ingenting, möjligtvis ska jag spela lite Wordfeud och zappa runt bland alla kanalerna på teven. Kanske, kanske ska jag även avnjuta en cigarr lite senare på kvällen. Bara för att det är så gott!

10 Responses to En njutningsfull dag

  1. Ökenvind skriver:

    Jag måste se över mitt förråd, kanske dags att beställa nya till veckan. Damen har ingen favorit?

  2. Ökenvind skriver:

    Tunna? Du menar Backwoods? Smaksatta?

  3. Ökenvind skriver:

    Btw: Jag kan redan nu skicka dej ett pkt Phillies Blunt (rom). Typ lättrökta vardagscigarrer. Ligger oöppnade i mitt kylskåp. Kommer på måndag.

  4. Ökenvind skriver:

    På tal om det, jag har en låda ”Den klassiska litteraturens mästerverk” ungdomsklassiker i nyskick (men gamla), somliga obläddrade. Från nummer 1 till o med 50.

    Känner du ingen läslysten gosse?

  5. Christine Eklundh skriver:

    Skönt att du e på G igen! Då slipper jag karata för dej….räcker för mej själv…

Kommentera

