Datorister vid Ninjatorn

Idag har jag fått igång allting; resetade routern och började om från fabriksinställningar. Ni vet – man kör in ett utvikt gem i ett litet hål efter att först lönlöst försökt med diverse pennor. Sen gällde det att komma ihåg vad orginallösenordet var till routern.

Så nu har allt kontakt med Hemsknet, som mitt nätverk heter, och Hemsknet har kontakt med Intärrnett. Jag lyckades till och med att ansluta den trådlösa skrivaren. Skrivaren heter Sprinter minus s – dvs Wisman (= sprinter utan s blir printer och Johan Wissman minus s blir Wisman). Min dator heter naturligtvis Ninjator, lilldatorn Handator och den gamla fula burken heter Burka – eftersom man tenderar att få smalt synfält när man sätter sig vid en dator…

Han kunde döpa saker, min Älskade … jag saknar inte bara hans datorkunskaper, jag saknar också hans dåliga ordvitsar!

6 Responses to Datorister vid Ninjatorn

  1. Glas skriver:

    Låter som att du har att göra så det räcker och blir över. Själv har jag snott ena vildens dator så jag kan skriva lite. Min har kraschat 🙂

  2. Glas skriver:

    Jag har också tre reservdatorer..MEN de jävlarna fungerar inte och kan endast användas för reservdelar. *sur*

  3. Emil skriver:

    Hej!
    hur går det med köksfläkten?
    undrar
    Emil

Kommentera

