Katt eller kattskinn, välj själv!

Katten Chili-Nisse Jansson och jag för en ständig kamp om tangentbordet. Jag vill skriva på det och han vill ha det som liggunderlag. Jag kastar ner honom och han kommer snabbt upp igen. Jag kastar ner honom. Jag skäller på honom. Jag ger honom god mat. Jag leker med honom. Men så fort jag ställer mig vid datorn ska han ligga på tangentbordet.

Jag har förklarat för honom att jag nu är väldigt trött på hans fasoner och vad konsekvenserna blir om han inte ger sig; jag gör kattskinn av honom, kattskinn som man hade på fysiklektionen och gned på glasstav med. Och sen ska jag skicka kattskinnet till den värsta högstadieskolan jag kan hitta.

Nu sitter han på min stol, bakom mig och försöker psyka mig med sitt stirrande.

10 Responses to Katt eller kattskinn, välj själv!

  1. Ökenvind skriver:

    Här i huset slipper jag sånt. Istället är det G som får sällskap vid sin dator. Det är ju genom henne maten kommer. Jag är bara ett försvar mot ont i världen som knappt finns längre, de är ju vuxna och tuffare än husse.

  2. puppe skriver:

    Har du ingen gammal laptop som du kan ha till honom då?

    • Ninja Ister skriver:

      Jag hade en laptop framme igår när jag höll på med nätverket, men det dög inte. Tangentbordet vid min dator är den platsen han söker sig till.

      Han lever farligt, Chili-Nisse Jansson.

  3. BeBest skriver:

    Även min polsktalande har ett svärd hängande över sig! En dag har han stått framför bildskärmen en sekund för länge …

    • Ninja Ister skriver:

      De är inte fega, de grönögda ögontjänarna … eller så förstår de inte att vi människor faktiskt menar allvar.

      *undrar om kattskinn värmer bra?*

  4. Anna skriver:

    Jag har själv råkat ut för detta hemska då jag nyligen blivit kattägare – tänk innan visste jag inte om att detta problem existerade! Men min bror som är väldigt datorkunnig är imponerad – den ena av mina katter kan ändra inställningar som han själv inte vet hur gör man för att ändra med knapptryckningar.

    • Ninja Ister skriver:

      Min katt har lärt sig att sätta på teven också, så nuförtiden måste jag gömma fjärrkontrollen, annars ska han se på sena filmer när jag sover.

  5. Islandsmamman skriver:

    Mössa? Det är säkert varm och gott när du springer på vintern.

Kommentera

