Lura sig själv!

En seg måndag, trots att det var full rulle på jobbet. Funderade på att hoppa över träningen ikväll, kunde inte riktigt bestämma mig. Tyckte att tre dagars träning på raken var nog för att tillåta sig en vilodag.  Smart som jag är ställde jag inte in cykeln i cykelrummet när jag kom från jobbet utan lät den stå ute, ifall om att jag skulle få lust att träna ändå. Och mycket riktigt – eftersom jag ändå måste ut och ställa in cykeln, kunde jag ju lika gärna cykla till träningen … och det var bra och lite tuffare pass idag. Dessutom skulle chokladtryfflarna hinna stelna under tiden, så nu käkar jag hemmagjorda chokladtryfflar med lingon i.

Ibland är jag bra på att lura mig själv!

Kommentera

