Mutor till tidningsbudet

För två veckor sedan ringde en telefonförsäljare och erbjöd tidningsprenumeration för närapå halva priset av ordinarie pris. Glad blev jag och tackade ja, jag har ju funderat på att skaffa morgontidning igen. Så förra veckan började tidningen komma, Gefle Dagbladet. Jag blev lite sur, satte upp en lapp på dörren och skrev Arbetarbladet, tack! så att jag skulle få rätt tidning och har fått Arbetarbladet fyra morgnar.

I morse låg det Gefle Dagbladet där igen – med en inbetalningslapp på min prenumeration. Jag hade tydligen prenumererat på Gefle Dagbladet och inte på Arbetarbladet. Ooops! En tröst är att jag åtminstone skrev tack på lappen och inte ritade en massa elaka gubbar på den.

Nu har jag köpt en påse med praliner som jag ska hänga på dörren åt tidningsbudet.

6 Responses to Mutor till tidningsbudet

  1. SvavaValkyrie skriver:

    Särskilt intressant att han faktiskt gav dig den önskade i flera dagar. Du kan ju be om t ex China Daily nästa gång och se om det funkar.

  2. Du kan ju alltid lämna en önskelista på vilka tidningar du vill läsa tillsammans med chokladen. =)))

Kommentera

