Fläskläpp

Två karatepass på raken idag; första passet var ett vanligt pass och andra passet var jag med på bara för att jag hade lyckats locka dit min sjukgymnaststuderande. Han har hållit på med kampsport tidigare så han tyckte det skulle vara kul att testa.

Jag hade talat om fördelarna med Shotokan Karate – att det inte är fullkontakt utan bara skin-touch. Jomenvisst – och så har jag så dålig kontroll att jag fixar en fläskläpp på honom. Pinsamt, pinsamt, mycket pinsamt. Jag har inte orsakat skada på någon på flera år och nu hände det. Men jag hjälpte honom med lite is och spritade en nål så han kunde sticka hål på läppen, då blir det ju inte så svullet.

Imorgon blir det ett karatepass igen, då som instruktör åt ungarna och jag längtar redan efter fredagens löppass!

Om jag har något liv? Jepp. Träning är mitt liv.

6 Responses to Fläskläpp

  1. Lennart skriver:

    *skakar på huvudet*

  2. Islandsmamman skriver:

    Men man får inte slå sina studenter, det vet du väl! 😉

  3. Ökenvind skriver:

    Jag minns med tårar i ögonen min kära lärare som slog i förebyggande syfte. Vi var som små tända ljus hela klassen. En åtgärd som lönade sig.

    Här läser jag om en modig kvinna som återinfört agan på läroplanen. Utmärkt! Mycket bra.

Kommentera

