Ohungrig på choklad

Har fyllt kylskåpet med lite mat igen, det har varit tomt ett par dagar. Jag har helt enkelt inte hunnit handla … eller rättare sagt har jag inte tagit mig tiden till det. Igår kväll när jag kom från träningen fick jag lov att äta mig ohungrig på choklad – det var det enda som fanns, förutom två ägg som jag ville ha till dagens frukost. Det är inte helt fel att äta sig ohungrig på 71% choklad från Gefle Chocolateria. Inte alls fel.

Jag ska nog vänta med att handla igen – då kanske jag blir tvungen att käka upp glassen som finns i frysen.

4 Responses to Ohungrig på choklad

  1. Ökenvind skriver:

    Du är norrlänning va? Jag minns frågan; är du oäti? Jädrans bra måste jag säga, den som fortfarande är hungrig efter ha ätit räknas inte, landet var fattigt och endast den som inte ätit kom på fråga.

    Alltså uttrycket/frågan måste ha härstamning från de gamla tiderna.

    Nåväl, glass och choklad är också mat om än i form av något njutningsfullare. Typ.

    • Ninja Ister skriver:

      Jepp. Jag är norrlänning. Och jag gillar o-ord. Ohungrig, otrött, opinkad, oskiten.

      Förresten, där min Älskade kom ifrån, där kunde de hälsa på varandra med att fråga ”Ha’ du fatt skit na ida'” (uttalas med en finlandssvensk dialekt från Kokkola)…. han sa också att jag ”hyllade bort saker” dvs hade städat undan något. Och det är rätt bra uttryck, i alla fall när det gäller mig, jag städar undan och glömmer bort var jag lagt sakerna. Så jag plockar inte undan, jag hyllar bort saker.

Kommentera

