Socker-fett-missbrukare.

Underbart, tänker jag när jag läser att socker och fett ihop är lika beroendeframkallande som narkotika.

Varför jag tycker att det är underbart? Jo, för att jag idag till lunch käkade baklavas, Mohammeds baklavas, baklavas med perfekt balans mellan sötma och sälta, krispighet och mjukhet. Jag åt bara tre, till lunch. Och en till förmiddagskaffet. Och till eftermiddagskaffet tog jag kaka. Så sockerberoendet är igångsatt igen. Alldeles nyss smällde jag i mig några digestivekex med mandelsmör och tjocka ostbitar på. Mitt begär har inga gränser.

Jag är ju sockerfettoman! Jag kan inte hejda mig! Måste ha! Måste ha! Mitt belöningssystem i hjärnan skriker efter mera, mera, mera. Jag kan inte motstå, det går inte.

Jag har ju inget att säga till om, eller hur?

6 Responses to Socker-fett-missbrukare.

  1. kyrkis skriver:

    Nån sa nån gång att man ska försöka hålla socker och fett ifrån varandra. Det är kombinationen som är farlig. Och för att inte spränga sig och hamna i depression över att ALDRIG mer få äta något gott ska man vara strikt i veckan och sen släppa loss alla hämningar på helgen.

    Vad sägs om det?

    • Ninja Ister skriver:

      Jag är strikt hela dagarna. Till lunch. Nästan.

      Skämt å sido – jag brukar inte äta kakor och sådant crap, ska jag käka kolhydrater så ska de vara vansinnigt goda! Bröd, pasta och sånt går fetbort, det är inte värt suget.

      Men Mohammeds baklavas – de är värda varje kolhydrat!

  2. ninapinas skriver:

    *känner igen mig*

    Pröva grekisk naturell yoghurt till baklavan. Mums.

  3. Vi är alla beroende och kan inte lastas det minsta 😉 Själv har jag särskilt starkt beroende på fredagar och lördagar, måste vara pressen efter veckans jobb.

Kommentera

