Förväntad värk

Precis hemkommen från kvällens träning. Armarna skakar lite lätt och benen känns som gele. Vår Sadistiske Tränare hade haft en dålig dag på jobbet – alltså fick vi slita häcken av oss idag; det var sparkar på kuddar, slag på kuddar. Hårdare, snabbare, bättre. Ännu hårdare, ännu snabbare, ännu bättre. 10 sparkar (mawashi-geri) på en kudde låter inte mycket. Inte alls. Men när man är inne på den femte omgången av 10 sparkar (med varje ben), som ska vara ännu hårdare, snabbare, bättre – då kan det hända att jag tittar längtansfullt på klockan… och inser att det är 45 minuter kvar av passet. Som tur är gillar han att förklara saker också, då får vi vila någon minut, speciellt om man ställer någon lite mer komplicerad fråga.

Jag är fullt medveten om att fredagens löppass kommer att vara plågsam, sannolikheten att jag har träningsvärk from hell är stor. Men det gör inget. Jag får väl springa lite långsammare då.

Och i morgon får jag träna ungarna.

4 Responses to Förväntad värk

  1. Anna skriver:

    Jag är full av beundran för dina fysiska aktiviteter. Jag själv har värk utan några sådana – och ikanske just därför.
    Hursomhelt planerar jag att ge ut en bok med titeln ”Mitt livsvärk” någon gång – håll utkik i bokhandeln!

  2. Anneli skriver:

    Ja, imorgon är jag glad om jag kommer upp ur sängen efter det här träningspasset! Men kul var det och Ninja Ister kan kicka hon!

Kommentera

