Karatedag

I morse ringde klockan 04.45.

– Jag är inte klok, tänkte jag när jag frivilligt klev upp och stapplade till duschen för att vakna till. Men vad gör man inte för att få se sina klubbkamrater tävla i karate?

Två av de bästa i Gävleklubben deltog i Stockholm Open (ni kan se dom här, filmat med min HTC Desire HD) och jag ville inte för allt i världen missa chansen att se dessa två in action, visserligen dräglar jag över deras fantastiska kator och tekniker i dojon också, men det är lite mer skärpa när det är tävling, det måste medges. Och så mycket bra kator jag såg idag, det är så roligt att se karate på hög nivå. Det var ryssar och ester, det var islänningar och norrmän, några danskar och finnar och så några nationaliteter till. Det var värlsmästare och europamästare, det var landslagsmän och amatörer.

Nu är jag helt slut, tänkte först orka ut och käka, drog ner ambitionsnivån under resan hem till en hämtpizza men hamnade till slut på soffan med tjocka skivor skinka och ett glas vatten.

Men en bra dag har det varit.

Kommentera

