Det är ju kul att läsa!

Har gått och gruvat mig för att börja läsa inför kursen jag ska gå nu i höst. Jag har tagit fram allt men låtit det ligga, bara tanken på att plugga har fått mig att börja organisera i bokhyllan, vecka örngottsband och reda ut kabelhärvor. Idag tog jag itu med boken och några av artiklarna.

Och jag kom på att det är ju jätteintressant, det är ju därför jag har valt den här kursen – Fysisk aktivitet som prevention – det är inte alls tråkig läsning, tvärtom. Jag har fullt sjå att begränsa mig nu, jag har ju en massa intressanta artiklar att läsa!

Jag hade glömt att jag tycker att ämnet är intressant, jag fick bara allmän det är trist att läsa i skolan attityd.

8 Responses to Det är ju kul att läsa!

  1. ninapinas skriver:

    Det är alltid kul att läsa sådant som man är intresserad av.
    I mitt fall är det väl orken som tagit slut, efter 3 terminer orkar jag inte längre.
    Ha det så kul på kursen!

  2. Thomas skriver:

    Fysisk aktivitet som prevention?? Vad finns det att läsa om det? Det är väl en självklarhet?!
    Fysisk aktivitet är bra mot allt och bra för allt. Både för kropp och själ.

    • Ninja Ister skriver:

      Åh, du anar inte hur många som inte rör sig mer än absolut nödvändigt!

      Och hur lite vården känner till om den fysiska aktivitetens betydelse – det är ju så mycket enklare att skriva ut mediciner, dyra mediciner som patienter får ta resten av livet – istället för att börja röra på sig.

  3. Hur kommer det sig att man kan få för sig att roliga saker är tråkiga, det händer mig titt som tätt?

    • Ninja Ister skriver:

      Jag förstår inte det heller. Men det är väl något gammalt som hänger kvar, gamla vanor som man inte har reflekterat över.

      Man lär sig alltid något nytt om sig själv.

  4. Islandsmamman skriver:

    Riktig mat och rörelse. Viktiga grejer och som du säger, lite pratat om det inom vården. Piller är ju lättare att ge ut och her en MYCKET starkare lobby bakom sig..

    Häruppe har en vårdcentral börjat ge ut ”svenska recept”, d.v.s. motion på recept istället för/parallelt med mediciniering!
    Äntligen!! 🙂

Kommentera

