Hans kärlek bär mig än.

Idag har det gått ett år sedan min Älskade dog.

Första året ska vara värst, sen lättar det, sägs det ju. Jag har tidvis tänkt så, men så slår mig insikten – det blir aldrig som det var. Inte efter första året. Inte efter andra året. Aldrig.

Ord som alltid och aldrig har fått en ny innebörd; han kommer alltid att vara död, han kommer aldrig tillbaka. Så definitivt. Så oåterkalleligt. Så hårt.


jävla
smärtsamt.

Jag skulle kunna skriva metervis om hur smärtsamt det har varit, hur det är att varje morgon vakna till en saknad, hur det känns när ens själsfrände rycks bort från Livet.

Men jag väljer att tänka på hur hans kärlek lät mig växa, hur hans kärlek gjorde mig starkare. Jag väljer att komma ihåg hur roligt vi hade, hur han fick mig kikna av skratt och hur han stillade min oro. Jag väljer att komma ihåg att han önskade mig allt väl, att han önskade att jag skulle fortsätta Livet även efter att han var död.

Hans kärlek bär mig än.

25 Responses to Hans kärlek bär mig än.

  1. kramgoaullis skriver:

    Jag beundrar din styrka Ister..Och även ditt sätt att tänka..

    Din sista rad ger mig en rysning på ryggen

    ”Hans kärlek bär mig än.” En rad som inte lämnar mig oberörd..

    *kramas stilla*

  2. Linda Mpili skriver:

    Jag minns den dagen så väl, det var snöstorm och jag liksom ångrade min löpning för jag höll på att bryta ihop flera gånger. Har tänkt på er många många gånger under den här tiden.

  3. Tant Otto skriver:

    Jag blir ordlös…så vackert skrivet…så sant..kärlek ger styrka …styrka att fortsätta…
    ”Störst av allt är kärleken”

  4. Soulsister skriver:

    Den bästa gåvan vi kan ge dem vi förlorat och oss själva som lever vidare är just det…att LEVA vidare och bära deras minne med oss och på så sätt hålla dem levande i våra hjärtan och sinnen.

    Många styrkekramar till dig idag

    • Ninja Ister skriver:

      Han önskade mig ett gott Liv, han visste ju att han skulle dö. Vi talade om Livet som skulle fortsätta efter att han var död.

      Jag finner stor tröst i det.

  5. SvavaValkyrie skriver:

    Jag som också hittat den totala, ultimata kärleken kan inte föreställa mig att mista den.

    Men jag är fast övertygad om att livet har mycket kvar att ge dig. Du har ju redan överkommit så mycket. Ett steg i taget, så kommer lyckan tillbaka glimtvis. På något sätt.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag vet att Livet har mycket kvar att ge. Men det känns surt ibland.

      När man äntligen hittat Kärleken. När man äntligen hittat sin själsfrände. När man äntligen blev hel.

      Surt som fan.

      Men. Nu är det som det är och det är bara att finna sig i det. Och leva vidare.

      Något annat alternativ finns ju inte.

  6. Jag skriver:

    Har det gått ett helt år redan? Och det har du kämpat dig igenom, dag för dag. Dina samtal med honom innan han dog betyder säkert mycket för att du ska orka framåt, tänker jag.
    Varma kramar i hösten.

  7. HEMIMAMMA skriver:

    Min själsfrände lever än tack och lov och jag kan inte föreställa mig hur livet blir utan honom….

    Men hans kärlek bär mig genom sorgen efter mina barn och nog tror jag att hans kärlek kommer att bära mig bortom hans egen existens också…

    Liksom jag hoppas att min kärlek skulle bära honom också om jag går före honom… och jag hoppas den ger kraft nog för honom att hålla ihop mina levande barn…

    Varm hemikram

  8. DET är kärlek !

    Nu när jag tänker på dina kloka varma ord så slår det mig att min man försöker på sitt aviga vis bära mig också emellanåt genom sjukdom och elände.

    Tack för ditt fina tankeväckande inlägg.

    Kramar

  9. Andromeda skriver:

    Otroligt fint skriver!

  10. kerstin skriver:

    så vackert skrivet om din älskade.
    k

  11. ninapinas skriver:

    Jag tänkte på dig Ister, när jag lyssnade…

  12. maria skriver:

    Den sortens människor är så ovanliga. Man får vara glad att man har en eller har haft en i sin närhet för det är inte alla som får uppleva det.

Kommentera

