Vetenskapligt test av stort värde för mänskligheten

Mitt strokepreventiva arbete har nått nya höjder – jag får i mig minst 100 g mörk choklad per dag. Nu är inte jag helt säker på att dos-responskurvan är linjär, den kanske planar ut någonstans vid 3-400 g per dag, men annars är jag ganska övertygad om att det är med choklad som med fysisk aktivitet; ju mer desto bättre för hälsan.

Men som den sant vetenskapligt skolade kvinna jag är, försöker jag ta reda på det. Genom att utföra experiment på mig själv kommer jag, förutom att uppoffra mig själv,  att kunna föra strokepreventionen framåt!

Länge leve vetenskapen!

2 Responses to Vetenskapligt test av stort värde för mänskligheten

  1. Christine Eklundh skriver:

    Jag e så oerhört tacksam för dina trägna efterforskningar! Själv forskar jag på nötter o mandel. (Och skumtomtar…)

    • Ninja Ister skriver:

      Forskningen kring skumtomtar låter intressant, speciellt så här i juletider som stundar snart.

      Jag kan ställa upp som försökskanin, om du behöver flera deltagare i din studie!

Kommentera

