100 gram på 4 minuter

Igår beslutade en kollega och jag att vi skulle gå ner 3 kg var till jul. Det är ju fyra veckor kvar, så det är ingen konst. Vi ska peppa varandra och se till att vi lyckas.

Idag åt jag 100 g choklad på 4 minuter.

Det tog ungefär 40 minuter att förbruka kalorierna från chokladkakan, springandes.

14 Responses to 100 gram på 4 minuter

  1. Haha. Jag gjorde också den där uträkningen på en chipspåse en gång och så vips kunde jag springa en halvmara. Fasar dock fortfarande för 300g påsar. Är inte riktigt där än.

  2. Ken skriver:

    Ge mej 4 minuter och 20 ampere ska ni se att jag blir inom kort populär.

    Ok, 4 veckor är ju en hel månad.

  3. Slottsfrun skriver:

    Härom söndagen åt jag 200 gram choklad på 2 mil…

  4. Men teori kan vara sååå tråkigt.
    Choklad och chips kan man se som nåt dåligt för vikten eller som något bra för löpkonditionen. Jag gillar ju att springa så jag fokuserar på det 🙂

  5. Thomas skriver:

    Du fick ju 40 minuters löpning ”på köpet” 🙂

  6. kerstin skriver:

    tycker du har all tid i världen 🙂
    själv har jag äntligen lyckats med viktminskning, har nu bara 3,5 kilo kvar till målvikt. så jag kan ju haka på de där 3 kilona till jul 🙂

    / k

    • Ninja Ister skriver:

      Jag har inte haft någon målvikt … jag har bara gått ner i vikt av att skippa de flesta kolhydraterna (jag äter bara väldigt goda kolhydrater).

      Så nu blir det att tänka och kämpa.

      Typ. Eller så inte.

  7. Lennart skriver:

    *noterar*

    Men bara fyra veckor kvar till eländet?

    *ser desperat ut*

Kommentera

