Njutning klass 1

Pulsade mig under karatepasset idag, hade en bättre pulsklocka än senast, den här höll hela passet. En av studieuppgifterna går ut på att man ska pulsa sig igenom ett Friskispass, men jag har inte tid att gå på något sådant så jag tog ett karatepass istället, det får duga.

Toppade på 163-65 vid fighting och när vi körde graderings-tekniker, men pulsen sjönk snabbt till 130 när vi stod stilla. Katorna höjde pulsen till 155-159 och sen gick pulsen ner snabbt igen. Räknade med att jag hade 6 st pulstoppar på över 160 (max en minut) och lika många 150-160 (en kata tar cirka 1 minut, +/-15 sekunder). För övrigt låg jag och skvalpade kring 135-140. Detta betyder att om jag inte kan ta i mera är inte karateträning någon intervall-träning för mig – alltså måste jag bli snabbare och slå hårdare. För den som är intresserad så låg jag i pulszon 3, dvs man kan köra många sådana pass i veckan!

Kvällens lyx; 1 dl hjortron, 1 dl medelhavsyoghurt + 1 dl vispad grädde. Njutning klass 1!

Kommentera

