Sömmerska, kanske?

Funderar på att skaffa mig en syhörna. Jag har ju faktiskt tagit fram symaskinen tre gånger i år; när jag sydde fast märken på gin (karatedräkten) i somras, när jag fållade gardin till köket och idag när jag fållade julgardiner. Och inte en endaste symaskinsnål har jag lyckats förstöra, jag har äntligen lärt mig att inte dra i tyget utan låter maskinen göra det. Symaskinen började visserligen låta lite konstigt mot slutet, men då körde jag gasen i botten och sydde fortare – tänkte att pajar den ska jag åtminstone hinna klart. Och den höll.

Jag kanske ska satsa på sömmerskeyrket i framtiden?

2 Responses to Sömmerska, kanske?

  1. Christine Eklundh skriver:

    Nej! Du ska bli där du e! Du har en förmåga att även på distans göra nytta o hela folk!

Kommentera

