Mat och sånt

Utsökt mat på Kalles Bar&Grill – ryggbiffen var precis så rare som jag ville ha den, grönsakerna spänstiga (men få!) men bearnaisesåsen drog ner betyget lite, det hade varit godare med någon annan sås, jag har svårt för bea. Efterrätten, friterad Camembert med glass och varm hjortronsylt var himmelsk, även den friterade persiljekvisten, synd bara att det var så lite hjortronsylt. En detalj som drog ner betyget ännu mer var att det var så dålig belysning, det var svårt att se maten – jag vill se vad jag stoppar i mig! Fyra Ninjor (av fem möjliga) får de av mig.

Nu avslutar jag kvällen med lite mörk choklad. Inga stora mängder, bara sisådär 100 gram eller nåt, Labys choklad med lakrits och havssalt.

4 Responses to Mat och sånt

  1. Dojle74 skriver:

    Hej! Ännu en som bloggade på Aftonbladet som jag funnit (eller tvärtom) =). Hm iofs har jag varit här förut men glömde bort länken. Men du har länkat till min blogg och nån har klickat på den och på så sätt dök länken upp i statistiken på min blogg. Men hursomhelst låter det som om du äter gott och motionerar som förut, så allt är okej antar jag. Men ha en bra dag och helg =)

  2. Islandsmamman skriver:

    Omnom. Friterad camembert! Och hooooortronsyyyylt! Vi brukade smuggla det men nu säljer IKEA hooooortronsylt så vi slipper smuggla. 😉

Kommentera

