Julkänslan börjar infinna sig

Idag var det sista dagen för min sjukgymnaststuderande, nu blir det som vanligt igen. Det är roligt att ha studerande med sig ibland, speciellt de frågvisa och ifrågasättande, jag får verkligen tänka till ibland. Han tyckte att praktiken hade varit givande, men det tycker alla som kommer ut i primärvården, så det säger inte så mycket om mitt handledskap. Men jag fick en Aladdin-ask av honom, den mörka sorten, det säger mig att han är lyhörd. Det är en bra egenskap hos en blivande sjukgymnast.

Det blev inget pepparkaksbakande idag – Minimonstrena ville hellre till Fjärran Höjderbadet för ett fredagsdopp, så vi stack dit och blötla oss en stund. Riktigt trevligt, fast jag började frysa efter en timme i vattnet. Det har aldrig hänt förr. Märklig känsla. Turligt nog fanns det en bastu där jag kunde värma upp mig en stund innan det var dags att dra sig till pizzerian för lite fredagsföda.

Nu sitter gästerna och glor på Idol. Julkänslan börjar dock infinna sig – BOCKEN HAR BRUNNIT!

12 Responses to Julkänslan börjar infinna sig

  1. Ken skriver:

    Polisen ”scannar” de sociala mötesplatserna på nätet för att, om möjligt, lista ut vem som brände bockhelvetet. Glöm inte att skriva en träffande rubrik på ditt nästa inlägg mao.

    Här i landsdelen (söder om Dalälva) flyttar vi så det står härliga till. Nej, det var en osanning. 4 flyttlass körda och det märks inte hemma…

  2. Christine Eklundh skriver:

    Och allt detta till trots e du o trakasserar löpband på lunchrasten! Jag har börjat ladda för att återuppväcka min löpning, o har dej som förebild denna gång. Är ju också en trind tant i värmeböljeåldern. Känner mej dock tung o trög….men hoppas de går över.Ha en skitbra helg!

  3. Förstår att julkänslan infunnit sig när bocken har brunnit. Här i Sundsvall skulle vi behöva en egen bock att bränna. Då skulle kanske julkänslan infinna sig trots bristen på snö. =)))

  4. Rok skriver:

    Vore det inte bättre att göra en folkfest av det till 1:a december typ. Bygg upp bocken och bränn den sedan som en valborgsbrasa, så får fler glädje av den…

  5. Bokmalen skriver:

    Jag blev så glad för din skull när jag läste att Bocken hade brunnit 🙂

  6. Anna skriver:

    Gratulerar! Hur bar du dig åt i år?

Kommentera

