Härlig lördag

I förmiddags blev det pepparkaksbak, det gick alldeles utmärkt och Minimonstrena fick med sig en burk pepparkakor hem. Tack Basic för ett bra recept, de är vansinnigt goda, speciellt med lite ost på! Efter bakandet tog vi en sväng på stan så jag fick visa hur en bränd Bock ser ut, hoppas att Minimonstren fick sig ett minne för livet!

När gästerna hade åkt hem slocknade jag på soffan tillsammans med Chili-Nisse och vi sov gott en timme. Och som vanligt efter en middagslur vaknade jag med ett sug utan like så några hekto choklad och glass fick intas för att stilla suget medan jag tittade på en massa karatefighter på teven.

En promenad på kvällskvisten fulländade denna lördag, precis så här bör lördagar vara.

2 Responses to Härlig lördag

  1. Kul! Själv ska jag baka några gubbar i morgon.

    • Ninja Ister skriver:

      Mina är slut! 😦

      Pojkarna fick med sig de flesta, jag skulle bara ha några kvar att bjuda på när det kommer folk.

      Men så hittade jag mera ädelost i kylen … och sen provade jag med smör och parmesan. Det funkade också.

Kommentera

