Rätt prioriteringar

Jag kom i säng i god tid igår kväll, låg och läste en stund och sov före 23. Men inte var jag piggare i morse för det! Tvärtom, jag snoozade ända till kl 07.00 istället för 06.51 och fick stressa som f-n för att hinna i tid till jobbet. Tur att dubbdäcken satt på cykeln idag – det var glashalt och spårigt hela vägen så det gällde att hålla sig i det spår man hamnade i. Jag klarade mig till arbetet utan att falla och det får anses som godkänt med beröm!

Till kvällen hade jag planerat en massa saker som skulle göras, ni vet sådana saker sombara måste göras ibland; diska, laga mat och tvätta, men jag gjorde en liten omprioritering och stack iväg till karateträningen igen. Disken finns ju kvar där den ligger, tvätten likaså, till lunch kan jag äta köpepizza – men karatepasset kommer aldrig åter så det gäller att passa på! Dessutom fick jag bort träningsvärken från helgens träning.

Känner mig nöjd med dagens prioriteringar.

2 Responses to Rätt prioriteringar

  1. Christine Eklundh skriver:

    Tycker mej känna igen denna prioriteringsväg…

Kommentera

