Slöseri!

Efter en hel dags sittande i skolbänken gjorde mig beredd att gå vilse i Stockholm. Jag har dåligt lokalsinne och är helt borta om jag inte har åtminstone en sol att rätta mig efter – då brukar jag veta på ett ungefär vart jag ska. Men det var bara trevligt med en extra promenad, för naturligvis gick jag tio minuter åt fel håll i en korsning…

Väl inne på Siden Selma stod jag bara och dräglade över alla fina blusar och sjalar – jag vände och vred på dom, lät sidenet smeka min kind, cashmeresjalarna värma mina händer och klämde längtansfullt på silkevaddstäckena. Jag stålsatte mig dock och inhandlade endast en endaste sjal till mig, trots att jag hade planerat inköp av flera plagg. Men den ekonomiska delen av mig tog över så jag sparade en slant, faktiskt en hel tusenlapp om jag räknar efter.

Dock var jag sedan tvungen att slösa pengar på en tandborste och tandkräm eftersom jag glömde plocka ner det i väskan i morse – hela 30 riksdaler totalt meningslös konsumtion. Det känns inte riktigt bra att slösa på det viset.

Nu ska jag lägga mig och läsa senaste Runner’s World och hoppas på att jag hinner ta en liten löptur imorgon kväll innan det blir alltför sent.

Kommentera

