Det sitter i huvudet

Äntligen är Dottern hemma! Hon ska vara hemma hela helgen så jag hinner rå om henne ordentligt. Vi har redan planerat in en massa god mat som ska göras och framför allt när och hur all choklad ska ätas. En halv ask mörk Aladdin har redan gått åt … och hon hade tryfflar och m&m peanutbutter med sig. Jag kommer att rulla fram snart.

Dagens träning blev 6K på löpbandet – körde fyrahundringar; först sprang jag 1,6 km i 5.30-tempo och och sedan fyrahundringar i 5-minuterstempo, följt av hundra i joggtempo. Pulsen gick ned till 152-155 i återhämtningsfasen så jag höll mig i rätt pulsnivå. Jag tycker fyrahundringar är mentalt jobbiga, men de kändes rätt skapliga idag, kanske för att jag började med en längre sträcka i snabbare hastighet än vanligt. Jag var på väg att sacka några gånger men tog mig i kragen och fortsatte i vald hastighet, det är ju jag som bestämmer. Det sitter i huvudet, det sitter i huvudet!

Då vädret ger ett icke cykelvänligt underlag funderar jag på att springa till och från jobbet imorgon – det är ju bara lite drygt 2 km så det borde gå lätt, med dubbade skor. Fast jag är inte säker på att jag känner så i morgon bitti, det kan hända att jag slösar en bussbiljett istället.

Helt klart är det en hög imponeringsfaktor att komma till jobbet joggandes. Åtminstone i mitt huvud. Och det är ju det som räknas.

6 Responses to Det sitter i huvudet

  1. Ken skriver:

    Jordnötssmör..blääk! Såja, kvällens usch är avklarat.

  2. Ken skriver:

    Btw: Kul att dottra är tillbaka, om än för en kort stund. Ja, rå om varandra ordentligt nu.

  3. Islandsmamman skriver:

    Jag blir i alla fall dödligt imponerad av alla som springer på vintern. Och cyklar.

Kommentera

