Nyborstade tänder

Besökte mathimlen idag med Dottern, dvs Meat i Gävle. Ord räcker inte till – köttet där är bara så fantastiskt smakrikt, mört och vältillagat! Jag backade tre gånger för att vara säker på att mina sinnen inte lurade mig – och det var lika gott idag som sist; ryggbiff, högrev, fläsksida, kotlett, korv och lite annat smått och gott. Och saffranssmör.

Efter denna enorma middag begav vi oss till matbutiken och handlade julmaten – det blir inte så mycket i år eftersom jag var smart nog att bjuda in oss till Monster över julafton. Hon hade inga större invändningar, hon sa det inte i alla fall och såg nästan naturligt glad ut när hon väste – Javisst, ni är så välkomna, när jag råkade ha mina händer runt hennes hals. Våra föräldrar kommer att vara där också, liksom hennes svärföräldrar. Jag misstänker att Småmonstrens far, min Monster Svåger alltså, hade lite mer invändningar, men han brukar kunna hålla masken väl.

Väl hemkomna efter en halkig cykeltur med fulla matkassar tog vi tag i en av pralineraskarna – det går ju inte ha skafferihyllorna dignande av en massa tunga praliner så en halv ask gick åt. Jag tömde även ur en påse m&m Peanutbutter i en skål men insåg ganska snabbt att jag kommer att dö av sockerchock om jag inte ställer tillbaka den i skafferiet.

Nu sitter jag med nyborstade tänder, för enda gången choklad inte smakar gott, det är när man har nyborstade tänder.

2 Responses to Nyborstade tänder

  1. Anna skriver:

    Monstrar är bra att ha när man vill försäkra sig om att få i sig god och näringsriktigt kost under festliga förhållanden!

Kommentera

