Chockad och extremförvånad?!

Jag är helt chockad och extremförvånad (ja, jag ska bli rubriksättare på Aftonbladet!) efter eftermiddagens shoppingrunda; det var lugnt och stillsamt i alla butikerna, inga köer, ingen trängsel och rea överallt! Hittade dessutom en klänning och en kavaj på första försöket – visserligen i två olika butiker så jag fick byta om två gånger, men lite svett får man väl tåla i julhandeln. Lite fika på ett folktomt Wayne’s Coffee och en bussresa hem fulländade kvällen. Och notan stannade på tresiffrigt, bara det är värt att firas.

Dagens fysiska aktivitet; dryga 6K på löpbandet, i 5.50-tempo, en tusing i 5-minuterstempo också för att plåga mig själv lite. Nu blir det vila i dagarna två, om jag inte bestämmer mig för att springa till jobbet imorgon bitti. Kanske inte världens smartaste idé eftersom vaden började krampa lite smått idag i slutet på passet och känns rejält ömt nu. Det kanske är lämpligare att cykla ändå?

Äsch, det får visa sig i morgon bitti – känns det bra så springer jag, känns det pest så cyklar jag. Förmodligen känns det pest, jag har en svag aning åt det hållet.

6 Responses to Chockad och extremförvånad?!

  1. SvavaValkyrie skriver:

    Fast ska du bli rubriksättare på AB saknas tre bokstäver: S, E och X.

    Sex-extremförvånad kanske. Eller Sex-chockad. Många nya sammansättningar som SAOL helt missat uppstår dagligen.

    Tänk förresten vad papper de skulle spara om de skrev 6 istället.

  2. Christine Eklundh skriver:

    Oavsett pest eller annat, så vill jag bara önska en riktigt bra julhelg! Fortsätt dina efterforskningar angående chokladens verkningar, och njut av livet! Because you´re worth it!

    • Ninja Ister skriver:

      Chokladens verkningar tycks vara goda – inte bara smakmässigt men även viktmässigt; sedan jag började äta choklad regelbundet har jag minskat i vikt, sakta men säkert.

      Alldeles utomordentlig diet alltså.

  3. kramgoaullis skriver:

    Smyger in här med en önskan om en riktigt fin Julhelg.

    GOD JUL önskar Ullis !

    *Lämnar en massa goa julekramar*

    (Ja,jag envisas med mina kramar ;-).)

Kommentera

