Inget sinne för logik?

Dagens lönearbete var lite segt – en massa återbud så jag hade en hel del dötid. Dötid som jag fyllde med att organisera vårt hjälpmedelsförråd. Jag brukar passa på att omorganisera när jag är ensam på mottagningen för då kan ingen annan komma med några åsikter, jag får göra som jag vill. Så nu är halva förrådet organiserat, hyllorna har etiketter och till och med saxen har fått en egen, märkt, plats. Ordningen är naturligtvis logisk och självklar. Fast det tycker säkert inte mina kollegor, men de har inget sinne för logik.

Dottern hade städat när jag kom hem så det var bara att börja njuta av ledigheten, först var vi visserligen och hämtade hyrbilen och handlade lite, men därefter öppnade vi en pralinerask. Måste ju hinna äta upp allt innan det är dags för henne att åka tillbaka till Staterna.

Dagens fysiska aktivitet; 5,4 km på 30 minuter. Utomhus, i halkan. Det var snabbt jobbat av mig, 5.34 min/km. Det tar sig, det tar sig! Nästa vecka, med början på söndag, börjar min träningsvecka. Thomas, en av mina kommentatorer, hänger på träningsveckan och tänker springa en mil om dagen. Det är grejer det!

 

2 Responses to Inget sinne för logik?

  1. Thomas skriver:

    Oj – riktigt så utmanande är det kanske inte? Det viktigaste blir ju att undvika skador, men det ska väl gå.
    Igår och idag blev det riktigt härliga turer, vackert ljus, härlig luft och fantastisk natur. Ett par mysiga löpturer helt enkelt.

    • Ninja Ister skriver:

      För mig skulle det vara MYCKET utmanande att springa en mil om dagen. Milen är ju mitt ”långpass”. Tyvärr klarar jag inte mycket längre pga artrosknät, men jag hoppas på att det ska bli bättre med lite stabilitetsträning som jag har satt igång med. Kanske, kanske kan jag komma upp i 15-20 km till sommaren, om jag har tur.

      För det är ju så skönt att springa långt, då brukar jag inte ha någon tidspress på mig utan springer i ”tanketempo” dvs så att jag hinner tänka på annat än hur jobbigt det är!

Kommentera

