Stormigt värre

Skulle ut och ta ett löppass på förmiddagen – jomenvisst. Vaden krampade efter en kilometer i uppvärmningstakt och gav sig inte. Så det var bara att promenera hem. Ändå hade jag andra skor än igår, då jag också kände av vaden, men inte lika mycket som idag.  Jag misstänker att jag får problem med vaden för att jag sätter i foten lite snett i början, för att undvika knäsmärtan som jag har, ffa första två kilometrarna av passet. Jaja, jag kunde åtminstone simma 1000 meter, alltid något. Får se om jag tar och kör sån där ellipsmaskin i morgon, före simmandet, för jag misstänker att jag inte kan springa i morgon heller. Men jag är inte så förtjust i ellipsmaskiner, eller crosstrainer som de också kallas, jag tycks vara av fel storlek och tycker bara att det känns konstigt att stå i en sån. Eller så kör jag bara styrka och simmar efteråt. Men något ska jag banne mig kunna göra – det är ju träningsvecka nu! Jag har ju sett fram emot den här veckan, riktigt längtat efter att få springa ett pass om dagen. Aldrig blir det som man tänkt sig.

Studierna för den här säsongen börjar ta slut, jag har bara lite kvar av examinationsuppgiften som ska vara inne 12-01-06, så jag har gott om tid. Sedan börjar nästa kurs i mitten på januari, det är bara att sätta igång med det nya direkt! Det är så kul att plugga igen, det är ju så mycket man tar reda på som man inte hade gjort annars. Och så blir jag ju tvungen att tänka till också, jag ska ju kunna redovisa vad jag lärt mig också … det är inte alltid det lättaste, men det går det med.

Stormen? Jomenvisst blåste det rätt häftigt inatt, susade lite extra i ventilationen, annars har jag inte märkt något.

2 Responses to Stormigt värre

  1. Thomas skriver:

    Trist med din vad 😦 Såna skador tar på träningsglädjen och tålamodet. Men det är bara att ta det lugnt och köra annat.
    Vilket faktiskt kan vara bra! Jag hade lite problem med en fot när jag började springa i five-fingers, så jag ersatte löpningen med att cykla på gymmet ett tag. Jättetrist!!! Men som en bieffekt tränade jag upp låren, så nu är det enklare att springa i backar.
    Önskar dig att bra pass på gymmet och i bassängen! Du ska se att det blir en bra träningsvecka!
    Stormen hade rivit ned en massa träd över löpspåret igår, så det blev en annan vända, jag tjänade en dryg kilometer och fick springa 11 km istället 10 km 🙂 Det känns i vaderna, trots att jag masserade dem ordentligt efter passet.

Kommentera

