MacNinja

Åkte iväg till Mediamarkt när jag vaknade, en av Dotterns vänner jobbar där och han meddelade mig att det fanns iMacar inne. Hela två stycken. Så jag for iväg som ett skott och köpte mig en iMac 21,5”. Ha! När jag kom hem så packade jag inte upp skönheten på en gång utan tog mig en nätt liten löptur på dryga 7 km. Ett nära-kramp-pass blev det, från början till slut. Första kilometern fick jag lov att springa-gå-springa, sen kunde jag jogga på lite lätt resten. Det gick inte fort, men jag gjorde en runda!

Sedan var det läge att packa upp underverket. Det var bara att sätta i kontakten och allt fungerade! Wow! Lite mickel med att ladda ner och installera Office-paketet och konfigurera mail, men allt har gått förvånansvärt smidigt. Installera skrivare gick bara på några knapptryckningar. Och så fin hon är, min nya MacNinja. Hon heter så, min nya förälskelse. En hon är det också; så lätt att förstå, så lätt att få henne att göra saker, så snygg, så snygg!

Jag är förälskad.

16 Responses to MacNinja

  1. Ken skriver:

    Hmm.. hoppas hon är rosa.

  2. Ken skriver:

    *muttrar* men bra att det är en hon.

  3. Thomas skriver:

    Ibland önskar jag att jag var så Mac-frälst. Allt verkar funka så enkelt, smidigt och snyggt!

    En runda är alltid bra! Trots att det är trist med kramp. Men å andra sidan, en runda med kramp är ju värt mer beröm och stolthet än en enkel löptur utan problem.

  4. Lennart skriver:

    Bah! Fusk!

    Bli tipsad om bra-att-ha saker…

    *mummel*

  5. Roligt att köpa saker som fungerar direkt. God fortsättning på dig, Ninjan!

  6. Tant Otto skriver:

    Härligt att vara förälskad…i en Macninja 🙂

    Gott nytt år önskar jag er båda!!

  7. Hillevi skriver:

    Grattis till MacNinjan! Skaffade en för någon månad sedan och är så nöjd. Mest förvånad är jag att det lilla, pyttelilla tangentbordet är så otroligt lätt att skriva på – fnissade högt när jag såg det först…

    TACK för det du skrev om El-Gigantens iMacar. Antar nu att det var leopardsystemet i deras mellandagsreaklipp och kan sova bättre! 😀

  8. Islandsmamman skriver:

    Jag trodde det var en fysisk omöjlighet att saker bara funkade vid första försöket?

Kommentera

