Inte en endaste sekund!

Låg och trynade till 10 i morse, det blir svårt att somna i tid i kväll, men det gör inget, jag ska ju bara jobba i morgon! Efter en stunds velande bestämde jag mig för att ta en promenad, vaden har ju krånglat en hel del under veckan och hindrat löpningen och gårdagens dryga 8K kändes i benen. Eftersom jag tycker att det är trist att promenera beslutade jag mig för att ta på mig löparkläderna, lite varmare än vanligt dock och tänkte att jag kunde jogga lite också. Så ut stack jag och började med lite softjogg – och kom hem 1:09 senare och hade joggat 10.5 km! Häpp! Och vaden slutade kännas efter 2K, nu har jag bara vanlig stumhet i låren, precis som det ska vara efter en mil. Så träningsveckan (söndag till söndag) blev inte helt värdelös; 36 km löpning, 7 km promenad och 2000 m simning får ses som godkänt.

Efter löpturen färdigställde jag min examinationsuppgift, allt sånt där med referenser och rättstavning och jag omarbetade en deluppgift helt och det blev riktigt bra, tycker jag själv. Jag räknar med att få göra ändringar i arbetet – annars skulle inte lärarna göra sitt jobb – men jag tror att jag har förstått det väsentliga. Det känns som om det har varit rätt lätt kurs, trots att den har varit intensiv; 5 veckors studier under 11 veckor är rätt mycket när man jobbar heltid också, men ämnet – Fysisk aktivitet som prevention – är ju ett av mina hjärteämnen så det har varit vansinnigt roligt att få grotta ner sig i litteraturen. Nu är det bara att börja på ny kula – 15 p i forskningsmetodik för sjukgymnaster står på vårens schema, men det bör gå med lite diciplin.

Dagens middag? Blir nog en pizza, från pizzerian på andra sidan vägen. Trots att jag inte är fyllesjuk (13:e nyårsdagen på raken utan fyllesjuka!) är jag sugen på pizza idag. Det hör liksom nyårsdagen till. Precis som backhoppning och Ivanhoe. Och han kommer att välja fel kvinna i år också – att han aldrig lär sig!

Själv hade jag ju tur som valde rätt man. Åtminstone en gång i Livet har jag gjort något rätt. Fast det blev som det blev. Fick faktiskt frågan av en kollega om jag ångrade att jag träffade honom nu när jag hade facit i handen.

Inte en sekund har jag ångrat mig. Inte en endaste sekund.

8 Responses to Inte en endaste sekund!

  1. kyrkis skriver:

    Man kan ju aldrig ångra kärlek! Fast det finns dom som avstår den för de vågar inte ta risken att få sörja…

    God fortsättning på det nya året!

  2. Soulsister skriver:

    Önskar dig och dina nära och kära ett fantastiskt 2012. Fysisk aktivitet som prevention låter superintressant. Vad är titeln på ditt arbete?
    Kram från mig

    • Ninja Ister skriver:

      Det är bara en kort uppgift, inget ”arbete”. Men till hösten skriver jag min c-uppsats (jag har så gammal utbildning att jag inte har skrivit den än, har en massa poäng men ingen uppsats!) och sen går jag vidare.

  3. Thomas skriver:

    Ett riktigt schysst pass alltså, som avslutning på din träningsvecka. Löpning, simning och promenad är absolut godkänt. MVG
    För mig blev det 8 mil nu under helgerna. Helt ok, en mil om dan.
    Bra för uthållighet och för att stärka musklerna i fötterna och vaderna.Å andra sidan lite för ensidig träning, jag har nog tappat tempo i löpningen.

    Fast… jag tror inte att du ”hade tur” när du valde rätt man. Du gjorde en massa kloka små val, hela vägen. Och inte kan man ångra riktig kärlek. Även om man liksom sätter ribban högre för fortsättning. Att inte nöja sig med ”good enough”.

    Önskar dig ett riktigt gott nytt år

    • Ninja Ister skriver:

      8 mil! Inte illa! Jag tror att det är bra att ibland öka träningsmängden lite extra, sätta lite extrapress på kroppen, speciellt lite lugnare löpning fast längre sträckor. Då kommer kroppen att svara med att bli starkare. Sen kan man återgå till kvalitétsträning med intervaller osv.

      Det är de små besluten som leder en rätt, det har du rätt i. Och varför nöja sig med good enough?

      God fortsättning till dig också, det är kul att du rapporterar lite om din träning här hos mig, jag ser fram emot dina kommentarer!

  4. Islandsmamman skriver:

    Inte kan man ångra Kärleken! Better to have loved an lost than never to have loved at all, det ÄR faktiskt sant. Ett liv försäkrat mot hjärtesår och sorg är inget liv, det är ett tomrum och ett väntrum.

    Ett gott och välfyllt år önskar jag dig, käraste Ister.

    • Ninja Ister skriver:

      Nä, kärlek ångrar man inte. Inte någonsin.

      Jag ska ha ett gott och välfyllt år – det kommer att bli ett bra år, det har jag bestämt. Smärta är oundvikligt, lidande är frivilligt – det är något jag kommer att klamra mig fast vid när jag i framtiden ramlar i mörka hål.

Kommentera

