F-ck Mac!

Mitt iMac-strul har inte slutat ännu – jag kan fortfarande inte uppgradera till Lion gratis via Mc OS X Lion up-to-date programmet, den säger att den redan har uppdaterats gratis en gång ”Det serienummer du angav har redan använts för att kvalificera ett system. Kontrollera ditt serienummer och ange det på nytt”. Jag har ringt Apple Support och mailat kvittokopia och får mail tillbaka om att prova en annan länk. Och så en annan länk. Och så en annan länk. Och så en annan länk. Och den säger samma sak. Och hur jag än kollar så har jag OS 10.6.8 – och det är inte Lion.

Nu funderar jag på att köpa uppdateringen för 229 kr. Det är f-n enklast.

Synd att detta ska ta så mycket energi. Känslan av ett bra köp har minskat. Och det är ju känslan som räknas?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
4 Responses to F-ck Mac!

  1. puppe skriver:

    HATA. Lider med dig då jag själv hade slagit datorn i huvudet på dom ute på Medimarkt.

  2. Soulsister skriver:

    Ok, jag fattar typ NOLL av det som står i detta inlägget, men jag avskyr också när saker och ting som SKA funka inte gör det! Hoppas det snart löser sig.

Kommentera

