Hon är vuxen nu

Nu har Dottern åkt hem. Hon har många timmars resa framför sig, med tungt handbagage, jag avundas henne inte! Men hon är på väg hem, det är huvudsaken. Det har varit jätteroligt att ha henne här hemma, det har varit mysigt att småprata och bara vara tillsammans, shoppa lite, äta ute och höra hennes samtal med Amerikanen – de har FaceTime och har pratat med varandra varje dag.

Men hon har sitt hem i Arizona nu, det är där hon har sin kärlek, det är där hon har sin framtid. Och jag önskar att hon mår bra i det hon gör, att hon lyssnar inåt och gör det som känns bra för henne. Jag vet att hon tycker det är jobbig med dessa resor, för att inte tala om hur dyrt det blir, och jag hoppas att hon känner att hon inte måste komma hit för att hälsa på. Det kan ju bli stressigt att känna att man måste, det blir ju aldrig någon egen ledighet då. Så jag har bett henne noga överväga om hon ska komma hit i sommar, hon kanske behöver sin tid och sina pengar till annat då.

För hon är vuxen nu och ska bestämma själv. Hon är vuxen nu och ska ta ansvar för sitt eget mående och sitt förhållande. Hon är vuxen nu – och har utvecklats till en fantastiskt ung kvinna med gott omdöme och egen, stark vilja!

Nu kan jag luta mig bakåt och bara njuta av kärleken till henne.

Kommentera

