Infoga extratimmar

Årets första karatepass avklarat – och jag klarade mig utan större missöden, kom till och med ihåg alla katorna trots tre veckors vila från karaten. Det bådar gott inför terminen!

I morgon bitti hoppas jag på lite mildare väder än det som var i morse, -12 grader är kallt att cykla i! Jag fick cykla lite långsamt, då bet det inte så hårt i kinderna! Och i morgon ska jag iväg redan vid halvsex-tiden, tåget till Huvudstaden går 06.09. Det är inte nådigt det! Men sen är kursen slut, förhoppningsvis behöver jag inte ändra alltför mycket på mitt lilla jobb. Sen börjar nästa kurs – och det blir halvtidsstudier samtidigt som vi jobbar heltid, upplyste min kollega mig om idag. Det hade jag inte tänkt på. Jag har bara varit glad över att jag kom in på kursen … men det går nog det också, trots att det är lite torrare ämne; forskningsmetodik. Men det blir nog bra ändå.

Jag får väl infoga några extratimmar i min kalender under våren. Det finns säkert någon sådan funktion på min iMac.

Kommentera

